pátek 30. října 2015

Série Proroctví od Josephine Angelini


Jen bych ještě chtěla zdůraznit, že spoilery se budu snažit omezit, ale jedná se o recenzi na všechny díly, takže je jasné, že jich tam pár bude.
Ano dámy a pánové, tohle je série, kterou jsem četla začátkem prázdnin. A ano, stále si ji pamatuji...tak trochu. A víte co? Jsem ráda, že jsem si dala na čas, aby se mi kniha v hlavě pořádně rozležela a byla jsem schopná napsat recenzi, která bude upřímnější než nějaká psána ještě v době odeznívání kouzla.

Šestnáctiletá Helen Hamiltonová si odmalička bolestně uvědomuje, jak moc se liší od svých vrstevníků – nejen nezvyklou výškou, ale i schopnostmi. Umí například superrychle běhat a má nadlidskou sílu. Zároveň se bojí, že tyhle její „abnormality“ značí, že je nějaká zrůda, a tak se snaží co nejvíc splynout s davem, nevyčnívat. Což je minimálně při její výšce opravdu těžké. Pak ale na americký ostrůvek, kde žije, zavítá početná rodina Délosových a obvykle mírná a klidná Helen přecitlivěle reaguje na jakoukoli zmínku o nich, přestože je vůbec nezná. Její okolí, táta, nejlepší kamarádi Claire a Matt, ji nepoznávají a nechápou, co se děje. Jenže rodina Délosových Helen nepřinese jenom neklid, ale taky jí pomůže zjistit, co je vlastně zač. Že není žádné monstrum, ale stejně jako atraktivní, výjimečně chytří a sportovně nadaní Délosovi pochází z linie potomků řeckých polobohů…
 Anotace 1.dílu-Proroctví 

Takže..máme tady nemožně vysokou holku, jejíchž největší slabina je stydlivost a křeče v břiše kdykoliv, když na sebe přitáhne pozornost-Helen, která je odjakživa tak nějak divná a má různé schopnosti, ale v životě ji nenapadlo, že je nadpřirozenou bytostí. Já vím, že takové věci pravděpodobně neexistují, ale no tááák! I já jsem občas snila nad tím, že jsem upír, protože miluji krev (já vím, že to není zas tak úplně normální). Občas mě napadlo, že bych mohla být cestovatelkou časem. A ano, dokonce jsem doufala, že jsem polobůh.  A to neumím superrychle běhat a nemám nadlidskou sílu! (v těchto dvou věcech jsem až abnormálně slabá).

Potom tady je Claire Aoki aka Rolnička, její nejlepší kamarádku, která SPOILER! O tom, že umí lítat a takové ty blbosti ví už od dětství, ale nikdy nic neřekla. Je na rozdíl od Helen opravdu malinká. Je bojovná a má ráda pozornost.
Na seznamu postav je i Lucas Délos. V prvních kapitolách nemožně obrovský nepřítel, potom láska na celý život....blah, blah, blah.
Ve druhém díle se objeví i moje zlatíčko (a favorit) Orion. Záhadný kluk z Podsvětí.

Na začátku máme úplně jinou hrdinku než na konci celé série. Helen dospěje a naučí se bojovat a už jí ani nevadí, že je středem pozornosti. prostě se od základů změní. Stejně tak Matt, který se z úžasného roztomilého kluka, který je do Helen zamilovaný, stane bojovníkem, který opravdu moc miluje Arianu-sestřenici Lucase a sestru-dvojče Jasona, který vybuduje vztah s Claire. Když se na to tak koukám, máme tady třídílnou sérii knih, která je inspirovaná řeckými legendami, ale postavy se nám proplétají a vyvíjí jako v nějaké mýdlové opeře (to, že mě napadla jako první "Ordinka" mluví za hodně)

I přes toto mé přirovnání k Ordince nebo třeba GoT jsem si celou sérii oblíbila a postavy v ní mi přirostly k srdci. Hodně dobré bylo, že Háda-boha mrtvých a podsvětí vykreslila autorka jako fajn chlapa na správné straně, a naopak Zeus je the biggist assbad ever!, což je názor, který jsem propagovala už od svého dětství, kdy jsem milovala řeckou mytologii. Knihu také zlešily vtipné hlášky Claire, Jasona a dalších postav a občasné naivní počínání Helen taky nebylo špatné. Protkání příběhu o Helen a Lucasovi z 21.století a příběhu slavné Heleny Trojské a Parida bylo dokonalé. vlastně celé pasáže z Trojské války, kdy měla každá tehdejší postava "převtělení" v našem období.

Musím ale uznat, že konec je poněkud klišé (a to jak v případě vývinu charakteru hrdinky, milostného trojúhelníku nebo třeba samotné konečné "bitvy").

Kdybych měla vybrat NEJLEPŠÍ DÍL, byl by to asi díl druhý-Beze snů, kde bylo všechno tak nějak v polovině. Žádné přehnané změny v charakteru, dokonalá zápletka i závěr.

Nejslabší bych díl třetí, který byl ponběkud nudný a až na konci dostal ty správné grády. Nic mě tam ani tak moc nepřekvapilo-teda až na hlavního padoucha a jeho konce, u kterého jsem brečela jako když v pátém díle Harryho Pottera umřel Sirius Black. (neříkejte, že je to spoiler, Harryho zná každý!)

Celou sérii bych zhodnotila následovně *ehm,ehm* Hodí se zejména pro dívky v mém věku milující milostné trojúhelníky a obrovské překážky v lásce. také by se mohla líbit těm, kterým nevadí počkat si díl a půl na pořádnou "kick-ass" hrdinku, která všem ukáže co v ní je. a nakonec...pro všechny, kteří milují staré řecké báje a pověsti.

Celé sérii dávám

*****



Autor: Josephine Angelini
Rok vydání(orig.): 2011-2013
Rok vydání (ČR): 2014-2015
Počet stran: 384+368+432
Nakladatelství: CooBoo

0 komentářů:

Okomentovat

Doufáme,že se vám příspěvek líbil. Co kdybyste nám na něj nechali názor v komentářích?

Všechny texty (mimo anotace a citace) jsou výtvory mé osoby. Template created by Lasantha Bandara. Používá technologii služby Blogger.

Pravidelní čtenáři