středa 28. října 2015

Nové případy inspektora Rádla [Marek Skřipský]





Kniha, od které jsem čekala naprosto něco jiného mě opět příjemně překvapila! Nové případy inspektora Rádla jsou kniha, kterou jsem četla ze začátku s mírným odstupem, ale ke konci jsem se od knihy nemohla odtrhnout.
Autor: Marek Skřipský
Rok vydání: 2015
Počet stran: 423
Nakladatelství: MOBA

Patřím k těm, co nečetli první díl (ne protože, že jsem ho číst nechtěla, ale protože jsem o něm nevěděla...zase), ale i přes tento malý nedostatek jsem knihu pochopila a dokonce si ji i oblíbila. V postavách jsem ze začátku sice měla guláš, ale po stránce 50 jsem si myslela, že všechny relativně znám. To bych ale nemohla zjistit, že kapitoly na sebe přímo nenavazují, ale většinou jsou od sebe o rok. (To znamená, že v první kapitole se řešil jeden případ, něco stalo a postavy se nějak posunuli a v další kapitole jsme je viděli o rok starší a zkušenější na dalším případu. )

Po přečtení jsem už konečně pochopila ty lidi, kteří říkali, jak se Rádla těší. Já bych se také těšila. Čtení bylo opravdu napínavé a to, že se tam občas mísil i jejich soukromí život bylo ještě lepší.

Mně osobně se nejvíce líbila hned první kapitola-Šnaps. Odehrávala se v Podkarpatské Rusi a někdo tam prodával pančovaný alkohol. Prostě metanolová kauza, která probíhala někdy kolem roku 2012, ale v roce 1927. No a také byla vyřešena podstatně rychleji.

To je další věc, která mě na detektivkách zaráží. Jak to, že stejný případ řešili kriminalisté skoro DVA roky, ale v knize ji vyřeší jeden inspektor asi tak za….týden? Kdyby to řešili celou knihu, tak by to třeba dávalo smysl, ale kapitolu?

Začátky kapitol byly poněkud kostrbaté, nebo alespoň mě to tak připadalo. Děj mě začínal bavit až o trochu později, a to bylo ve chvíli, kdy jsme se kompletně s případem seznámili.

Samotné postavy byly dobře napsané a já osobně jsem si nemožně oblíbila inspektora Tomáše Blažka, což je ten génius, který vyřešil ten metanol.

Celkově vzhled knihy je dokonalý a uznejte sami, že ta obálka je opravdu zajímavá a na knize je to to první o zaujme.

Nezapomenutelná obálka, úžasné postavy a příběh, do kterého se ponoříte vytváří opravdu umělecké dílo. I když mě kniha okouzlila, začátky kapitol mě opravdu nebavily a bylo těžké se vždy ponořit do děje. Proto knize dávám
*****
Za poskytnutí výtisku děkuji nakladatelství MOBA.

1 komentář:

  1. autor se jmenuje SKŘIPSKÝ. Máte to na té obálce, co se Vám tak líbí...

    OdpovědětVymazat

Doufáme,že se vám příspěvek líbil. Co kdybyste nám na něj nechali názor v komentářích?

Všechny texty (mimo anotace a citace) jsou výtvory mé osoby. Template created by Lasantha Bandara. Používá technologii služby Blogger.

Pravidelní čtenáři