čtvrtek 29. října 2015

První [Kiera Cass]


Nastal čas korunovat vítězku! A taky vyhrát sázku s kamarádkou.




Název: První
Autor: Kiera Cass
Originální název: The One
Rok vydání (u nás): 9/2015
Rok vydání (orig.): 5/2014
Nakladatelství (u nás): CooBoo
Nakladatelství (orig.): HarperTeen



Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah srdci prince Maxona, natož královské koruny. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.


Opravdu známe jednotlivé postavy? Opravdu víme co od koho očekávat. Opravdu víme, koho si Maxon vybere? Řeknu to takhle-NE!

Už u čtení Selekce jsem věděla jak to dopadne.Selekce je série, která vám už jednotlivými názvy dílů prozradí svůj konec. Co bych ale nečekala je, že některé postavy, které jsme na začátku silně nenáviděli nakonec budeme oplakávat. Nečekala bych to, že mě Maxon naštve tak, že si odvážím být asi tak na 30 vteřin team Aspen. Ale co bych určitě nečekala byl vývoj situace s rebely.

Po naprosto předvídatelných prvních dvou dílech se na pultech českých knihkupectví konečně objevil výtisk třetí knihy série, kterou si oblíbilo docela dost holek od nás ze školy. Nekonají se žádné sáhodlouhé proslovy o tom, co se stalo. Kiera jde rovnou na věc. Kdo by čekal, že knihu začne přesunem do krytu, kde se dívky z Elity schovávají  před rebely? Já ne.

Mno a potom to šlo ráz na ráz. Kiera nás nešetří a ždímá naše emoce (alespoň ty moje) až do úplného konce, když na vás prostě hodí nemožnou událost, která mi způsobila trauma. :D (Berte to s nadhledem)


Znáte to, když recenzuji poslední díl, vždycky je to plné spoilerů a takový můj vnitřní hlas mi říká "Už to ukonči, nebo jim tady řekneš všechno!". A já ho poslechnu.

Je to poslední díl, který mě zničil i potěšil zároveň. Každý od této knihy bude očekávat něco jiného. Někdo jenom konec pohádkové série, někdo knihu, kde se všechno změní a někdo velice smutný závěr.


Ukončuji tímto tuto recenzi hodnocením. Někdy se opravdu divím, proč to sem píšu, když to jde poznat už z recenze.


Knize dávám ***** , protože knize z pera Kiery Cassové se nedá dát nic jiného =D


Adéla

1 komentář:

  1. Tuhle celou sérii miluju....a styl psaní casoové patří mezi mé nejoblíbenější. Musím taky říct, že mě Maxon i America několikrát naštvali a myslela jsem, že jim vrazím. :D

    http://bookslifelover.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Doufáme,že se vám příspěvek líbil. Co kdybyste nám na něj nechali názor v komentářích?

Všechny texty (mimo anotace a citace) jsou výtvory mé osoby. Template created by Lasantha Bandara. Používá technologii služby Blogger.

Pravidelní čtenáři