úterý 1. září 2015

Zase poslední díl aneb dočetla jsem i Labyrint

Zdravím všechny, co si ještě pamatují moji maličkost! Ačkoliv blog docela zaostává, ale ve čtení jsem si pauzu nedala (to by to se totiž neobešlo bez abstinenčních příznaků). Určitě znáte mou zálibu v young adult sériích. A jistě víte, že série The Maze Runner mezi nimi NEMOHLA chybět. I na facebooku se hned 30 minut po tom, co jsem si ji se 100-wattovým odnesla z knihkupectví, objevila fotka Vražedné léčby focená před vstupem na chirurgii (mám to ale šikovnou sestřičku).
!!Varování!!
!! Recenze může obsahovat SPOILERY na předešlé díly !!
!! A přiznejme si.....je možné, že se dozvíte nějakou tu informaci i z tohoto dílu !!
!!Jenom mi potom neříkejte, že jsem vás nevarovala!!

 
Nakladatel:YOLI
Série:Labyrint (3.díl)
Jazyk:česky
Vydání:1.
Počet stran:312
Vazba:Paperback



Konec řady se blíží.

ZLOSIN vzal Thomasovi vše. Ale je to konečně za nimi. Zkoušky jsou po posledním testu kompletní.

Přežijí?

Co ZLOSIN neví, je to, že Thomas si pamatuje mnohem víc, než si myslí. A je toho dost, aby věděl, že nemůže věřit ani slovu z toho, co jim říkají.

Pravda bude děsivá.

Thomas porazil bludiště. Přežil Spáleniště. A nyní bude riskovat cokoliv, aby zachránil své přátele. Ale pravdou je, že by to mohlo být to poslední, co udělá a čím všechno skončí. Čas lží je u konce.

♥♥♥

Thomas a hrstka jeho přátel unikli z nástrah Labyrintu. Přežili náročnou pouť Spáleništěm. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. Ve světě, který se pod tíhou zákeřné nemoci hroutí před očima, mezi šílenci na straně jedné a nevyzpytatelným ZLOSINem na straně druhé, se musejí poprat o naději. Ale mohou vůbec ještě někomu věřit?


♥♥♥

Kniha začíná na stejném místě, kde skončil 2. díl-v bíle cele ZLOSINU, kde je Thomas v izolaci. Potom za ním přijde Krysák s tím, že všechno končí. Žádné další testy. Prostě už je konec. Thomase pustí z cely za ostatními, kteří se spolu naprosto nerušeně baví ve společenské místnosti. Sdělí jim, že většina z nich jsou porti erupci imunní, ale pár jedinců imunní nejsou a jsou nakažení. Také je jim nabídnuta možnost, nechat si odstranit mazák-věcičku uvnitř hlavy, kvůli které si nepamatují věci před labyrintem. No a, co by to bylo za knížku, kdyby to Newt, Minho a Thomas neodmítli a "tajně" (všichni víme, že jejich jednání je poněkud předvídatelné) plánují útěk. No a jme tady. Newt, Thomas, Minho a Brenda (ano, Brenda....pištěla jsem radostí, když se objevila) prchají ze ZLOSINU-čtyři +- 18-ti letí děcka proti nejmocnější společnosti té doby. Hledají svoje kamarády, kteří si ten frasnej (=D) mazák nechali odstranit, ale to by bylo všechno až moc lehké, kdyby je našli. Potom se k nim přidá i Jorge, který s jeho muchachos vylepšil děj knihy asi o 5 %. Po přestřelce mezi výše uvedenými čtyřmi téměř dospělými s jedním dospělým a vycvičenými vojáky ZLOSINU. A hádejte kdo vyhrál! 
V Jorgeho bergu *no není to náhoda??* se vydávají do Denveru, kam údajně letěli Teresa, Pánvička a ostatní, a kde také žije Hans-chlápek, co kdyby pracoval pro ZLOSIN a spolupracoval na výrobě těch zařízení v hlavách všech subjektů, přes které je může ZLOSIN ovládat.

♥♥♥

Takže hezky od začátku. Byla jsem nemožně nadšená z prvního dílu, kde jsem se (i když jen v mé mysli) stala součástí Placu. Úžasný začátek celé série, který se líbil téměř každému. Oproti prvnímu dílu bylo Spáleniště mírné zklamání, ale i tak jsem se do příběhu ponořila a přečetla jsem si ji za 2-3 dny. 
Po přečtení posledního dílu jsem dospěla k závěru, že pokud jsem Spáleniště označila za zklamání tohle byla -s prominutím-  kravina nejvyššího kalibru (I když, docela přeháním). Thomas se tam občas choval jako korunovaný blbec, Teresa mě iritovala víc než kdy jindy, Minho se choval jako Minho, Newtovi něco lezlo na mozek a Brenda byla pořád moje zlatíčko číslo 1. 
Dobré byly ty části, kdy se Thomasovi ve snech vracely vzpomínky, ale těch tam nebylo moc. (Protože kdyby tam dal James víc něčeho, co se Adélce líbí, postavil by proti sobě celý vesmír!!)
K dobru knihy můžu přičíst i to, že některé smrti mi ani tak nevadili (You know what I mean) ba naopak, dokonce jsem se u nich tetelila štěstím. (I když, kdyby byla TA smrt více rozepsaná a víc bolestivá....:3) A také ta část, kdy byli ještě ve ZLOSINU, protože se tam odhalovaly střípky pravdy a mě nemožně zajímá KDO JE THOMAS! Myslím to vážně! Přečetla jsem 3 díly a pořádně nevím kolik mu je! 
Také mě udělal radost návrat jedné z postav, kterou jsem si zamilovala, a která je čirou náhodou ve společnosti jménem Pravá ruka-naprostý opak ZLOSINU.
Nelíbila se mi celá první polovina, která byla takový zdlouhavý úvod od něčeho, co už se mi docela líbilo. Konec byl napsaný opravdu dobře, ale než jsem se k němu dostala, měla jsem na knihu svůj názor udělaný už z první poloviny.


Oblíbené citáty:


_________________________________________________________________________________

↓Stručný vzkaz knize↓


_______________________________________________________

↓Moje reakce na tu "strašnou" stranu 250↓
v českém vydání strana 248, či co..teď u sebe tu knížku nemám


__________________________________________________________

↓Reakce asi všech lidí na facebooku, goodreads, atd.  na stranu 250↓

___________________________________________________

↓ Když dal Thomas Brende pusu JEN na tvář ↓


_______________________________________________

Moje reakce na poslední 2 kapitoly ↓



________________________________________________________________________________

Moje hodnocení:
*****

Tak, tohle je ode mě za dnešek všechno. Doufám, že mi napíšete do komentáře váš názor na Vražednou léčbu.


0 komentářů:

Okomentovat

Doufáme,že se vám příspěvek líbil. Co kdybyste nám na něj nechali názor v komentářích?

Všechny texty (mimo anotace a citace) jsou výtvory mé osoby. Template created by Lasantha Bandara. Používá technologii služby Blogger.

Pravidelní čtenáři