sobota 9. dubna 2016

Fangirl [Rainbow Rowell]


Zdravím všechny knihomoly a knihomolky!
Odjakživa se pyšním tím, že mě jen tak nějaká nemoc nezkolí, a že odolávám tzv. "morovým epidemiím" propukajícím v mém okolí. No i já mám slabost a pro mě horší než jakákoliv chřipka je RÝMA. Takže tu teď tady sedím poražena rýmičkou, obskládaná kapesníčky, ze kterých bych mohla postavit luxusní pevnost i s padacím mostem a říkám si "Nedočetla já jsem náhodou teď něco?"
Ano dámy a pánové! Je tady recenze na knihu, kterou jsem fakt netoužila číst. Kterou jsem si vzala z knihovny jenom proto, že tam nic jinýho dobrýho nebylo.



Vysvětlivky pro začátek: 
Fangirl-osoba podle mých rodiču s nějakou duševní poruchou, podle mě moje spřízněná duše. Jedná se o vážnou diagnózu a je téměř neléčitelná. Projevuje se posedlostí na některých knihách/filmech/seriálech.
Slashing/Shipping-další vážná nemoc, při které má postížený potřebu ječet na postavy v knize/filmu/seriálu, ať si vyznají lásku, i kdyby to byli nemesis. Slasheři se specializují na homosexuální páry, shippeři preferují páry heterosexuální. 


Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji.
Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet.

Co ale Cath zbývá než zachovat klid a nedat se?
zdroj: Pinterest
 Co se týče pojetí knihy-totiž, co znamený být FANGIRL- to bylo doopravdy něco, co jsem ještě nečetla. Mně osobně je toto téma velmi blízké, protože já sama se za Fangirl považuji.
Taky samotný slashing Simona a Baze,což jsou postavy z Cathini oblíbené knihy, která mi až podezřele moc připomínala Harryho Pottera ☺, byl dobrý a já sama jsem je začala slashovat po prvním přečtené ukázkce z knihy Simon Snow a něco.

Při čtení mě mrzelo, že samotný Simon Snow, Baz nebo třeba Gemma T. Leslie, autorka této série, jsou jen postavami ve Fangirl, ale při pozdějším prohledávání internetu jsem nalezla knihu Carry On (Nedej se), což je, pokud jsem to dobře pochopila,  novela napsaná právě o Simonovi a Bazovi.

 Co se týče těch "reálných" postav, které v knize vystupovali i někde jinde, než jen ve vymyšleném světě (okay, doufám, že to dává smysl), ti byli opravdu dobře propracování a sympatičtí. Byl tady i kluk, kterého jsem od začátku zbožňovala a shipovala s Cath a on to byl nakonec jen někdo, kdo ji podrazil. Dál tam byl ještě jiný kluk, kterého jsem samozřejmě také zbožňovala a ke konci jsem kvůli němu pištělo, což pro všechny v okruhu 10 metrů nemohlo být nic příjemného. (Ano, jen deset- bolelo v krku ☺) 

Potom jsme tam měli i Cathinu rozevlátou spolubydlící Reagen, kterou jsem ze začátku tak nějak nevnímala a na konci jsem ji bůhvíjak nemilovala, ale byla  fajn. Další rozevlátá osobnost byla Wren- dvojče Cath, kterou jsem chtěla celou knihu tak nehorázně profackovat! (A její spolubydlící Courtney ještě víc)

zdroj: Pinterest
A nakonec samotná Cath. Holka, kterou kdybych potkala v reálu, tak ji zbožuji. Holka, co mi doopravdy připomínala mě samotnou. Holka, co jí závidím kluka (☺).  

Fangirl se pro mě stala kniha na dlouhé prosmrkané dny. Stala se pro mě něčím, co jsem dlouho neměla. Stala se pro mě novou oblíbenou knihou. Přestup na vysokou školu, psaní fanfikcí, to, co člověk vnímá, když se neumí seznamovat, rodinné trable, natěšenost na poslední díl oblíbené série, to vše bylo dokonale popsané. Před autorkou smekám a už se moc těším na Carry On, které mám na mém Wishlistu a Eleanor a Parka, které jsem stejně jako Fangirl na první dojem odsoudila.

*****

Teď už to znáte-to je klasika....
Co vy a Fangirl?
Četli jste ji?
Máte v plánu si ji přečíst, nebo jste ji odsoudili tak jako já předtím?

Adéla ♥ 

5 komentářů:

  1. Fangirl jsem četla kvůli dorážení mých blízkých kamarádek. Některé z nich přečetly Carry On v angličtině za pouhé dva dny a už plánovaly re-reading =D Osobně se mi tahle kniha moc nelíbila, i když prostředí a chování postav bylo tak realistické! Možná to bude překladem nebo stylem Rowellové. Ale řekla jsem si, že Eleanor a Park bych mohla dát šanci, nebo Carry On? O.o :)
    http://bookeers.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě mám kamarádku, které se kniha také moc nedotkla... Ale pokud vím, do Carry On se pustit chce. ;)

      Vymazat
  2. Jo, taky se mi knížka líbila - hlavně proto, že byla totálně lidská a s hlavní hrdinkou jsem se dokázala dost dobře identifikovat. Super recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Strašně se mi líbila! Taky je to jedna z mých opravdu oblíbených knih :)

    OdpovědětVymazat

Doufáme,že se vám příspěvek líbil. Co kdybyste nám na něj nechali názor v komentářích?

Všechny texty (mimo anotace a citace) jsou výtvory mé osoby. Template created by Lasantha Bandara. Používá technologii služby Blogger.

Pravidelní čtenáři